Minden OK blog

7+1 hétköznapi póz, amiről tuti, hogy nem tudtad, hogy jógázol közben

B. K. S. Iyengar azt írja, hogy a jóginak képesnek kell lennie arra, hogy a jóga filozófiáját átültesse a mindennapi életbe. Az élet örömeit és nehézségeit úgy élje meg, hogy azt közben átjárja a jóga. Mert a jóga nem csak az ászanák gyakorlását jelenti, hanem az egész világot. Ezért aztán ha eddig elmulasztottad teljesen közönséges hétköznapi cselekedeteid végzése közben tudatosítani, mikor gyakorolsz éppen jógát, akkor itt az alkalom: találtunk neked 7+1 alkalmat, amikor eszedbe juthat: most jógiként élsz éppen és spirituális úton jársz!

munkahelyi joga

Forrás: akinom.hu

Patandzsali 8 lépést határoz meg a jóga céljához vezető úton, ami segíti a gyakorlót, hogy megtalálja a flowt és az elme csendjében létezzen, és a nemes nyolcrétű ösvényben is megjelenik a végtelent szimbolizáló nyolcas szám, ezért mi is pontosan 8 – helyesebben 7+1 – hétköznapi pózt mutatunk be, amiről még tuti, hogy soha nem jutott eszedbe, hogy jógagyakorlatok volnának!

1. Jógagyakorlat: amikor kiteszel egy bogarat a lakásból, ahelyett, hogy megölnéd

Ilyenkor a jóga első elvét követed, a jamát, ami az erkölcsi fegyelemmel kapcsolatos irányelveket tartalmazza. Ez magába foglalja az áhimszát, vagyis az erőszaknélküliséget. Ez lehet, hogy nálad a fenti példát jelenti, lehet, hogy nem eszel húst, lehet, hogy nem verekszel. Megtalálhatod magadban a saját erkölcsi igazságodat.
 

2. Jógagyakorlat: Amikor elégedett vagy magaddal

 

Forrás: Pixabay

Forrás: Pixabay

Amikor elégedett vagy magaddal és öröm, vidámság van jelen az életedben és benned, akkor követed a jóga másosik elvét, a nijamát és annak fizikai egészségre és az elme boldogságára vonatkozó iránymutatását a szantócsát.
Amikor elkezdesz megkérdőjelezni dolgokat a saját működéseddel, szokásaiddal, mintáiddal kapcoslatban, akkor az szintén nijama és annak csak annak egy következő lépcsője a szvádhjája, vagyis öntanulmányozás, önismeret. Ez lehetővé teszi a gyakorlónak, hogy magasabb állapotot érjen el és tovább haaldjon a szamádhi felé vezető úton. 
 

3. Jógagyakorlat: Cipőkötés

 

jógagyakorlat cipőkötés

Forrás: Pixabay

Amikor úgy kötöd be a cipőfűződet, hogy nyújtva van a lábad, és előrehajláskor a kilélegzel, a rekeszizom lefelé tolódik, a farokcsont felfelé, a vállakat pedig távolítod a fültől, akkor a jóga harmadik lépcsójét, vagyis az ászanát – haszta uttanászana – végzed. 

4. Jógagyakorlat: Stresszoldás zacskófújással

 

stresszoldó légzőgyakorlat

Ha valaki felidegesít az irodában, és te egy mély belégzés után lassan kilélegzel, akkor pránajámát, légzésszabályozást végzel. Fizikai szintről vizsgálva a nyújtott kilégzéssel a paraszimpatikus idegrendszert aktiválod, ami az ellazulást segíti. A szellemi szint oldaláról vizsgálva, amikor tanulmányozod az elmére gyakorolt hatását is, akkor megfigyelheted, hogy a hosszabb kilégzés segít elcsendesíteni az elmét.

5. Jógagyakorlat: Fellángolás

 

szerelmesek jógája

Amikor szerelmes vagy, és érzed szívedben amikor megpillantod őt, akkor az érzékszerveket befelé fordítottad. Nem fogod hallani a madarak csicsergését, vagy érezni a szellőt az arcodon. Minden arról a pillanatról fog szólni, hogy szeretsz. Ez a prátjahára, vagyis az érzékek befelé fordítása. 

6. Jógagyakorlat: Finom vacsora

 

Forrás: Pixabay

Forrás: Pixabay

Étkezés közben, amikor a figyelmedet a falatra, rágásra, ízekre, formákra irányítod, akkor koncentrációs gyakorlatot használsz, ez a jóga 6. lépcsője a dhárana. Ilyenkor az elme pihen, a fókusban a rágás, érzékelés vesz részt. A pillantban élsz. Béke van.

7. Jógagyakorlat: Csendesülés a metrón

 

Forrás: Pixabay

Forrás: Pixabay

Amikor egy hosszú munkanap után a metrón utazol hazafelé s csukott szemmel ülsz. Csak figyeled, ahogyan kavarognak a gondolatok a fejedben. Nem akarsz velük tenni semmit. Nem akarod figyelni, nem akarod megváltoztatni. Csak lesznek. Ahogyan te is vagy.
Vagy amikor futsz, biciklizel már órák óta. Megy előre a tested. Hallod a gondolatokat, de nem mész velük. Te csak vagy, miközben megy előre a tested. Ez az asthanga jóga hetedik lpcspfoka, a dhájana, vagyis a meditáció.

+1 Apró hétköznapi megvilágosodás

 

hétköznapi megvilágosodás gyermekszem

Forrás: Pixabay

Volt már olyan pillanat, amikor úgy érezted, hogy minden rendben van, semmi nem hiányzik, semmin nem változtatnál, elégedett és nyugodt vagy? Amikor már elkezdesz róla gondolkodni, az az elme, de addig, amíg ezt tapasztalod az egy pillanat törtrészényi kis csoda. Lehet, hogy épp egy újszülött szemébe néztél. Vagy a saját szemedbe a tükörben. Vagy a gyermeked elmondta neked az anyák-napi verset. Bármi volt is ez, szeretet volt benned. Nyugalom. Elégedettség. Nem volt kérdés. Ez az állapot állandósul a a jóga utolsó, nyolcadik lépcsőfokán. Ez a szamádhi, vagyis a megvilágosodás állapota, amikor egy pillanatra eggyé váltál a világgal. 

***

Ha tetszett a gyakorlás, gyere el “Lélekotthon – több, mint jógatábor” programunkra,

ahol a jóga és bodyARTTM mellett a SzomatoDráma, a zen légzés és meditáció segítségével is ápolhatod, gyógyíthatod a testedhez, önmagadhoz fűzödő kapcsolatodat!

Bővebb infoért kattide vagy a képre!lélekotthon tábor akinom minden ok fb hirdi

 

***

Tetszet ez a bejegyzés?

További cikkekért alternatív és kiegészítő gyógymódokról keresd a MásOk - Minden OK webportált!

Ha szeretnéd, a Facebookon is követheted a Minden OK blogot!

Minden Ok
Volna kedved velem jógázni?

Próbáld ki a Plus size jóga videókurzusomat!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!